De dag begint weer met een ontbijtje, ik had verse bolletjes gehaald bij de receptie. Na het ontbijt rijden we naar Millstatt daar parkeren we de auto bij het zwembad. 6 euro voor de gehele dag.

DSC 6310b De zon is al lekker aanwezig in de ochtend. De wandelroute loopt langs het meer. Halverwege de wandeling kunnen we dan met de boot over naar Millstatt.

DSC 6311b De route is prachtig, het meer straalt watersport uit.

DSC 6313B Er wordt veel gevist op het water, het is een zeer relaxte sfeer op het water.

DSC 6322b Het ene uitzicht is nog niet weg of er komt weer een mooier uitzicht.

DSC 6332b Af en toe is tegen de zon in kijken ook mooi, ook dat is een mooi uitzicht.

DSC 6334b We zien links in de foto Seebrucke al liggen, dat lijkt heel ver maar is een kilometer of zes.

DSC 6336b Er zijn veel jachthavens, het is een uniek sfeertje.

DSC 6337b Het meer is prachtig, er zijn veel fraaie doorkijkjes.

DSC 6348b Het meer wordt omsloten door prachtige bergen, dat maakt nog meer sfeer tijdens de wandeling!

DSC 6354b Heel langzaam naderen we de bocht bij Seeboden en Seebrucke.

DSC 6370b Bij het Klauberpark kijken we even bij de waterkant.

DSC 6384b Een fraaie stek met wat bankjes, hier nemen we wat uit de rugzak.

DSC 6383b Best een mooi park, daarna lopen we weer verder.

DSC 6395b Er zijn ook delen waar je een stukje door de ‘woonwijk’ heen gaat 🙂 Ruimte hebben ze hier wel.

DSC 6418b De boot die we gaan missen, maar wel op de foto hebben 🙂 In Seeboden eten we wat bij een restaurant, het is dan tegen twaalfuur. Daarna lopen we verder.

DSC 6445b We zijn aan de overkant van het meer aangekomen.

DSC 6467b Aan de overzijde is veel minder zon en is de herfst al aan het invallen.

DSC 6487bUiteindelijk missen we de boot, moeten we hetzelfde stuk terug lopen, en.. dus …23km verder zijn we rond 17:00u bij de auto. Nu was het een grotendeels vlakke trip, dus prima te doen en het uitzicht bleef boeien.. Oostenrijk is zeer de moeite waard gebleken. Morgen gaan we naar Slovenië, De meren Bled en Bohinj staan op het verlanglijstje.

We gaan vandaag weer verkassen maar nu steken we weer een grens over, we checken eerst uit om acht-uur bij de receptie en nemen meteen verse bolletjes mee naar de caravan. Na het eten hangen we de caravan achter de auto en rijden richting Kamp Danica vlakbij Bohinj. Onderweg kopen…
We lagen er gisteren tegen halftien in, de buitenlucht in combinatie met wandelen doet zijn werk wel goed.Voordeel is, we zijn weer vroeg wakker, zo tegen 07:00u gaan ons even wassen en eten wat. Tegen 8uur checken we uit bij de receptie, daarna koppelen we de caravan achter de auto…