Deze nacht moest de verwarming wel zijn ding doen, de nacht temperatuur was rond de 0 graden. We zijn wel al vroeg uit de veren, half zeven.. Ontbijten wat en daarna kijken we even buiten.

IMG 5763900 Dat het koud is zie je wel aan de foto, maar de zon komt mooi op. Dan maken we ons klaar voor vertrek dan hebben we straks een mooie dag in Rocky Mountain National Park. We komen rond 10:00u aan bij de campground, maar das nog te vroeg onze plek is nog niet beschikbaar. We hebben de keuze of tot 11:30u te wachten of de caravan bij het visitors center van de Rocky Mountain National Park neer te zetten. Dit is 9 mijl rijden, en dan zijn we al in National Park.

IMG 5786900 Dus rijden Mandy en ik naar het visitors center, zetten de caravan daar op de juiste plek en rijden dan door naar de Shuttle plek. Daar parkeren we de Jeep en laten ons rijden naar Bear Lake.

IMG 5792900 We stappen uit de bus en lopen richting Bear Lake, wanneer we er aan komen ziet het er prachtig uit.

IMG 5805900 Dan lopen de Bear Lake Trail, de loopt om het meer heen, de uitzichten zijn van de buitencategorie..

IMG 5841900 Er zijn zeer veel plekken waar je even kan zitten en heerlijk over het meer kan staren.

IMG 5815900 We zien ook een Chipmunk, hij is gefocust op iets anders dan mij.

IMG 5845900 De uitzichten van Bear Lake blijven boeien, elke hoek is prachtig. Nadat we Bear Lake zijn rond gelopen, pakken we de shuttle terug naar de auto.

IMG 5849900 We rijden naar de parkeerplaats van de Bierstadt Lake Trailhead. Zelfs in de auto is het genieten van de uitzichten.

IMG 5976900 Vanaf de Bierstadt Lake Trailhead is het 1.3mijl echt omhoog met switchbacks, voordeel is, je stijgt heel snel, nadeel is je voelt dit wel 🙂

IMG 5871900 Na een halfuur klimmen zien we de weg onder ons, daar komen we vandaan. Tijdens deze trail zijn de uitzichten ook weer zo mooi dat we af en toe stoppen en kijken. De temperatuur is opgelopen naar de 20 graden, maar hoe hoger we komen hoe sterker het windje.

IMG 5886900 we passeren twee mensen, niet veel later zijn ze al heel nietig op weg naar de parkeerplaats.

IMG 5895900 We zullen toch eerst de berg moeten beklimmen alvorens we naar Bierstadt Lake kunnen wandelen.

IMG 5899900 Als we boven zijn is het nog 0.3mijl door het bos, het pad is erg goed te volgen, niet veel later zien Bierstadt Lake. Een meer hoog in de Rocky Mountains.

IMG 5917900 Mandy en ik nemen een pauze op een grote rots, niet veel later hebben we eend op bezoek. Deze is totaal niet bang en springt naast ons op de rots.

IMG 5954900 Terwijl ik een foto maak van de omgeving zit de eend gewoon op schoot, nog niet eerder meegemaakt. Hij heeft er een tijd gezeten.

IMG 5955900 De klim naar Bierstadt Lake is het ook echt waard, het is er rustig, de uitzichten prachtig, blij dat we hem gedaan hebben.

IMG 5968900 Na een half uur lekker gezeten te hebben met ‘onze’ eend nemen we afscheid, doen nog een laatste blik en lopen dan weer via het bos naar de afdaling.

IMG 5979900 We hebben boven weer even de vesten aangedaan, hoog op de bergwand is het ondanks de zon wel fris. Naar beneden gaat wel vlotter als omhoog, maar je knieën voelen dit wel een beetje. Onze laatste stop van deze dag gaat naar Sprague Lake…

IMG 5997900 Een makkelijke trail rond het meer, hier hoef je niet voor te klimmen deze ligt in het dal..

IMG 5984900 We lopen rustig het meer rond, de eerste indruk van de rockies zijn geweldig.

IMG 5993900 De uitzichten van Sprague Lake, zijn ook weer mooi, we hebben we veel kilometers gelopen en geklommen, maar dit was het echt wel waard..

IMG 5999900 Tegen vieren rijden we naar de visitors center, halen de trailer op en onze laatste stop van vandaag is Yogi Bear’s Jellystone Park in Estes Park. We krijgen een plek boven in het park, oeps we moeten een berg op en ook achteruit in steken.. In de avond eten we BBQ en doen we verder wat voor ons zelf. Mandy leest haar boek verder, ik verwerk de dag door de blog te maken.

We slapen wel als ossen, de buitenlucht, de vele indrukken .. we zijn s'avonds zo weg. Het vroege wakker worden blijft, even voor zevenuur zijn we wakker. Maken een gemakkelijk ontbijt,  zorgen dat we even voor achtuur in de auto zitten op weg naar het plaatsje Grand Lake. Grand Lake…
Vandaag is een reisdag met als slaapplek een Campground aan een meertje, dit leent zich om even niets te doen... Zo starten we relaxed op en na het eten en wassen vetrekken we uit de mooie Black Hills, wat een prachtige bestemming was dit! We rijden uit het mooie landschap…